Monday, December 17, 2012

jalan2 hongkong - 3 dis (masuk disneyland lagi)


aucak!!! hehehehe...jumpe lagi di hari senin yg indah...namoo monday2 blues key heheheeh....aku  hepi ni sebab baju2  sekolah anak2 aku dah settle berjahit lencana ngan nametag sulam ahahhaahah..gigih ni angkut bawak balik johor suruh nenek tolong jahitkan haahahahaah....nak buat camno, omaknye tangan bangku nak pegang jarum hihihihi....hokey2 jom kite layan cite ari ke 4 kami di hongkong, oh yea sabtu ahad semalam aku ade update citer jugak tau....kan kami beli 2 days pass ticket so kami pilih masuk ari sabtu ngan isnin....so ini laa ari nye kami abiskan mase dlm disneyland balik...

*
*
*
*
*
*
*
*
V

wajib bergambar di dlm lif...lif pun dah naik muak dah tgk peel kiteorg hihihihihi



bekpes di chef mickey....aku bantai salmon sampai rase nak muntah hijau hahaahahahaah




budak2 ni biase laa...amik serial, pastu omelette, pastu nasi goreng, pastu pizza ngan waffle mickey...



posing disaat terakhir di chef mickey...ntah tahun bile dpt repeat lagi dtg sini....lagi 3-4 tahun yeak abg kite dtg sini lagi ...kasi disneyland bertambah2 lagi land dlm tu heheeheheh


singgah kedai gift lagi nak cari sweater spiderman tuk dayyan...laki aku ckp dari mlm tadi termimpi2 nak belikan tuk dayyan...ye la tu abg oiiii!!




turun2 shuttle bus pi masuk disneyland...org tak ramai pun sebab ari tu senin kan....tak seramai weekend....leh posing biol2 sikit heheehehh



kenangan indah betul kat sini...phew!


ari sabtu aku pergi tu kemain ramai org kat sini...nak amik gambar pun tak best....tgk le kalo dtg ari weekdays, langsung takde org kat belakang2 tu...dpt amik gambar tanpa ganguan org....




mesti korang tertanye2 takde pun opening ceromony mcm dlm entry aku ari tu....tu pelik tu....ari  yg aku gi ni takde plak...maybe seminggu die buat sekali pada ari sabtu jek kot...tu mmg tak dipastikan sebab aku tak menanye pun....



collect sticker lagi dan lagi...




ari tu boleh plak ujan renyai2 .... seb baik ade payung disneyland heheheheh baru beli semalam dah kene rasmi he he he




turun kan si gedek2 dari stroller nak kasi die lari2...tetibe die dok telompat2 sendiri...pelik gak apesal...ooo baru teringat, kan kiteorg dok amik gambar  terlompat2 tadi...rupe2nye die pun nak jugak wakakaakakakak...lawak le ko dik!




get ready nak masuk...i Q depan sekali gituuu....



pastu Q kat sini plak, nak bergambar ngan mickey katenyer kan....



yeay dah sampai turn kami2...kemain mickey ni peramah gile nak hug budak2 nieh....




bergambar kenangan dgn mickey n minnie....



kami sekeluarga!



hik hik hik...terase comel plak bile dok sebelah mickey n minnie nieh....




hokey abis turn dah...cepat2 salam n hug mickey n minnie....aku takle peluk2...suruh miamija jek heheheehh




pastu acara diteruskan dgn bersukaria kat dlm disneyland laaa...pi cover mainan ape yg tak dpt main mase sabtu tu...n pi main ape yg mia mija nak main lagi.....sebab tu laa kalo amik 2 days pass tu baru lengkap n puas berjalan dlm disneyland nieh




antaranye ni yg tak sempat pi mase sabtu tuh....pi melawat umah en tarzan....kene naik boat atau rakit ni dulu nak seberang sungai....




dah sampai ke tarzan's treehouse




bergambar dgn tarzan sat....





mcm real jek anak gajah tu kan...sebenarye tipu2 jek tuh




suke suasane kat sini sebab ade air terjun....




arini pun sejuk sgt2....sampai kene beli glove sebab tangan2 budak ni dah sejuk giler....seb baik dayyan nak pakai tak cabut2....




nie la umah tarzan tu dari bawah....


mamarazzi...pic2 semua aku yg snap ...tu pasal tak byk gambar aku ahahahah tak kisah pun, yg penting gambar2 anak byk...bile tgk pic aku snap2 ni..rase nak pakai kamera kecik la plak....dah jeling2 dah lumix latest tu.....kaler pink lagi ....auwwww!!




 pastu kami layan toystoryland.....ari sabtu ari tu sini tak pi lagi.....layan main2 game kat sini....




land kat sini tak besar sgt tapi kalerpul gitu....



berposing comey dulu.....



kami naik Slinky Dog Spin....



lepak mamam biskut sementara tunggu papa budak2 ni main game RC Racer...ala2 mcm roller coaster tapi begerak kedepan ke belakang dgn laju gilenyer!!  ....org gile jek berani main game nie ahahahahah gile babi laju ....kecut perut aku tgk dari bawah ahahahhaahah...



pastu papa ngan mia main Toy Soldier Parachute Drop ni plak...aku?...jgn harap aku nak main...takut aku tgk...kecut perut aku tgk woo!! game ni ala payung terjun lepas ke bawah....naik tinggi2 pastu drop ke bawah....hiiii tak paham aku si damia ni tak tau takut....




lepas dah settle cover kat toystoryland kami pi fantasyland tuk main Dumbo The Flying Elephant



tahap game2 camni aku berani laa wakakakaakak...mcm budak2!!





pastu masuk tuk ke3 kalinye layan Mickey's Phillhar Magic sbb dayyan enjoy kat sini...



lepas tu pi mensyekik sat kat Tahitian Terrace....anak2 omak ni pemakan nasi...so kene la cari nasi2 tuk depa....




masing2 makan sorang satu mangkuk nasi ngan kari ayam ....



aku ngan laki aku lak amik nasi beriani...sedap!...




pastu en papa lak belikan jam seketul...auwww!!...harga tak silap aku 450++hk...so duit kite korang bahagi jek laa ngan 2.5....




pastu jalan2 main game lagi....lepas tu dlm kul 3 standby tgk parade...beli popcorn ngan air hot chocolate ngan teh tarik lepak tepi jalan hheehehehehhe



layan parade lagi buat kali terakhir.....sob sob....





kali ni mia plak kene tarik tuk join parade.....




suke ko mia yeak...



give me five!!


suke mija 




lepas tu naik Fantasyland Train Station.....wajib naik ni sbb train ni akan bawak korang pusing disneyland nie.....




lepas tu kami pi cover Grizzly Gulch.....tempat baru nie.....eh nampak tak tu, saper pergi tahun depan pun dah ade tempat baru nak bukak...Mystic Point...mcm best tgk



Grizzly Gulch ni tempat baru....die mcm ala2 perkampungan cowboy ....suasane cowboy2 gitu.....


kat sini laa aku mendapat kenangan pahit dlm hidup aku.....wakakaakak..aku ni kan penggayat...roller coaster ke cable car ke mmg aku takkan naik punye.....tapi kat sini laaa aku telah ditipu hidup2 dgn anak sendiri hahaahaha..alkisahnye mia ngan papa nye pi main Big Griccly Mountain Runaway Mine Cars.....ala2 mcm roller coaster....kene lari dari beruang gitu....lepas papa n mia keluar jek, si mia ckp tak takut la mama...okey jek...mia tak jerit pun.....aku dah termakan ckp budak sorang nie....dgn berani2 takut pi laa naik....naik ngan mia la lagi....gile!!!! menjerit tak cukup suare aku.....laju gile...menyesal aku naik!! turun dari ride tu urut2 dada aku tau haahahahaahah




ni plak Geyser Gulch...picit2 air lawan ngan org depan...kat sini tak byk sgt game...kejap jek dah leh cover semua.....ade show cowboy gak kat sini....

 


tgh jalan nak keluar tgk2 ade princess tgh amik2 gambar...nak Q malas sebab panjang...so tumpang jek amik gambar gini hahaahaha...jadik lah!




mia layan autopia lagi...




beli popcorn lagi tuk bekal tgk fireworks ngan bekal nak bawak lik malaysia esok  heheeheh wat kudap2 kat airport kang katenyer....




sambung lagi shopping sikit .....



yeay!! puas sudah hati dpt jalan2 kat disneyland....balik bilik...kemas2 beg tuk check out esoknyer.....so esok aku update citer kami pi citygate ngan balik ke malaysia...dan esok laaa jugak tamatnye cite cuti2 hongkong aku ...fuhh ni baru hongkong...kalo ade jeki pi london ke mau sebulan tak abis2 update wakaakakakakakaak.....


see yeah bebeh!! muaxxxx!!





**musim buah-buahan kan skrang...syok betul kat opis ade jek rezeki mkn buah....bos rajin bawak tuk anak buah hheheeheheh




39 celoteh sahabat

alahai si dayyan...x padan ngn bambam nya, nk melompat juga....

kak, tlg emailkan nama n alamat umah @ ofis kat saya utk pengeposan kad ;) .ni email saya : arewin_86@yahoo.com

December 17, 2012 at 9:36 AM

Belon mickey kiut sgt kak lieya
Dayyan dah jadi little spiderman ye??
anyway ur childs are so cute sis....

December 17, 2012 at 9:52 AM

woaaaa..bestnye..kena simpan duit ke sini plk ni..kalo darwisy tengok kete yg klieya n miamija bergambar tu kompom teruja..

December 17, 2012 at 9:55 AM

Sweater dayyan cantek laa..!
Zakwan nengok ni abes meroyan nak jugak
Kkeekekekkekeek...

December 17, 2012 at 10:15 AM

fuhhhh happening giler... mmg best la pergi time hari biasa.. tak ramai orang..leh cover semua tak yah Q panjang.. cuma nak amik gmbar dengan characters je la yek berjanggut nunggu.. tp tak pe la, yang penting puas dapat cover semua kan.. tu misi utama..

December 17, 2012 at 10:16 AM

syok giler tgok kisah korang jln2..siyes jelesss..haha
tp cam pelik skit dgn dayyan tu..ok jekk kan..nmpak relax jekk duk dlm troly..kalau adam rayyan maunya melalak jekk 24jam..huh!!

December 17, 2012 at 10:16 AM

syok gila!! mmg kena p 2 hari baru puas explore kn lieya..gud info

December 17, 2012 at 10:19 AM

best nyer... next entry citer psl bajet okeh.. :)

December 17, 2012 at 10:33 AM

wah...sampai 2 hari ko ke disneyland ek...seronok ler mia mija dayyan...hehehe...

December 17, 2012 at 10:33 AM

betul2 enjoy 2 hari masuk disneyland.. puas hatikan lieya.. ewah dayyan kemain ha nak lompat jugak.. comel tau.. ekeke.. dh marathon yg sabtu ahad punya citer.. sonok baca.. :)

December 17, 2012 at 10:45 AM

ai loike ur leather jacket tu
sulerrrr lawa
byk juga attraction kt sana x de kat sini
pernah gak g dianey sea dlm ujan gituew
adeh spoil betui mood nk berjimna khen

December 17, 2012 at 10:51 AM

SALAM LIA WAHHHH SERONOKNYA....bestkan bawa anak g holiday...

December 17, 2012 at 11:02 AM

seronok kan..wah..after this kena gigih simpan duit utk anak la...

December 17, 2012 at 11:06 AM

aduhh x terkata dah akak nie
nak2 bila mia mija dpt bergambar ngan minie dan mickey tuu .. aduhh memang kegilaan budak2 kan
kalaulahhh dpt bawa anak2 akk huhu
seronoknyeee ..
moment indah
ha
satu layie kalau anak2 akk lebih suke pewincess tuu , sayang x dpt nak Q kan .. ramai org nak ambik pic rupernyeee ..

adeh x menahan tgk dayyan nak melompat tuu ekeke ;)

December 17, 2012 at 11:24 AM

seronoknyer.... bkn mia mija je yg hepi mak pak nyer pun aku tgk hepi bkn main heheheh... tp muke ko mmg cuak lah pas ko naik roller coster tu hehehe...

December 17, 2012 at 11:26 AM

wah!!!!! syioknyer..... lagi2 bab shopping sikit tu... penuh plastik kat tangan... hehe

December 17, 2012 at 11:46 AM

bestnya lieya...walau hujan jenjalan mesti diteruskan jua...

December 17, 2012 at 11:56 AM

Untuk gambar posing melompat ramai2 tu...nasib baik stroller si Dayyan tak melompat sekali! hahahaha

December 17, 2012 at 12:21 PM

ko mcm aku segala benda takut dan gayat kkkeeee..faktor usia kot hhhhaaa

shopping is heaven kan!!

nnt show off la apa ug ko beli..kita suka tgk tau hhhheee..

cepatnya dah tamat citer hongkong ko ni..enjoy sgt2 baca :)

December 17, 2012 at 12:40 PM

hahahhaha gayat rupanya budak ni, ngan anak sendiri pun ko kena kelentong, malang tul wakakkakakakakka mesti pucat lesi kan muka ko wkakakakakakkakak
gila byk ko borong perghhhhhhhhhhhhhhhh

December 17, 2012 at 1:27 PM

lieya bestnyer...tiap kali baca entry gi disneyland HK ni tiap kali berangan nak gi saner...hehe

December 17, 2012 at 1:35 PM
Anonymous

best baca cite lieya...hurm...
mmg sakan la jelajah HK kan...^^

December 17, 2012 at 1:49 PM

ok br khatam bce yg hari sabtu smpi arini pnyer...nsb bek aku mmg free skang..cewahhh...sonok bce wehh...cam aku plak g sne...suping2 bnyk camtu ko kata sikit ek...dh la cumel2...gewaammm...heeee

December 17, 2012 at 2:00 PM

Ya Allah lieya...aku ni baru nak khatamkan n3 hongkong ko ni nok...dah nak habis dah? huhu...

aku akan kejar balik semua n3 ko sbb lately ni aku bz...huhu...

kelakar aku tgk dayyan nak loncat sama tu...comel jer...

pas tu ko pulak kena tipu ngan anak sendiri ye nok...hahaha...kelakar aku baca...


best semua gambar2 ni...mesti anak2 ko paling enjoy kan nok...

December 17, 2012 at 2:13 PM
Anonymous

wah bestnyer. TQ share ye

December 17, 2012 at 2:21 PM

Happening sgt-sgt lieya.
terus terasa ada rama-rama dlm perut akk..
sbb tak sabar mau jejak kaki ke hongkong!

jaket lieya sgt gorjes..
dgn soalan beli dimana jaket tuw? :")
family awk mmg sporting..jd, nampak korang enjoy trip ni :D

December 17, 2012 at 2:38 PM

syokk gile tengok gamboo kat HK nihh...next2 story kak lieyya... part 4 plak...

December 17, 2012 at 2:42 PM

dayyan tingin gak amik gambar lompat2...
so next time, sila include dia ye hehehehehe...

tgk pics pun tau uols had a great time sis...
kalo leh gi tiap2 tahun, mmg nak ye sis hehehehehe...

December 17, 2012 at 3:06 PM

aku rasa kalo nk brgambor ngan sumer characters mau pi 3 hari kot sbb byk masa nk amik utk queue..hahaha

pomssss.. suker tgok ko pkai serkup tu.. nmpk muda n ranggi gitussss..auwwwww

December 17, 2012 at 3:21 PM

Happeningnyaa..mmg enjoy tgk pic lieya sekeluarga.. best betul..

December 17, 2012 at 3:49 PM

wahh..seronok sangat tengok gambar gambar semua.:)

December 17, 2012 at 4:36 PM

wah..kau pya entry hong kong pun nak abis..aku entry north trip pun masih ada lagi..hahaha..xpe..aku enjoy je baca lieya..

December 17, 2012 at 4:55 PM

Masa baca ni dh tahap gaban ngantuknyer...time tgk gmbr lompat tu mcm nampak stroller tu kena angkat sekali....siap gosok2 mata tu tgk lg sekali....hehehe

December 17, 2012 at 5:35 PM

best betullah lieya..
rasa mcm nak g skrg.. tp apakan daya..
sob sob... eh!.. hehe

December 17, 2012 at 6:55 PM

sonok nengok mia ngan mija... hepi je..

December 18, 2012 at 7:36 AM

geram je tgk dayyan yg nak melompat gak. comel je tau. cute la lieya pakai cap camtu. hehehe

December 18, 2012 at 10:38 AM

betoi2 kena pergi dua harikan baruler puas hati.. banyak gak tempat nak covertu..
kelakar dayyan lompattu.. akak gelak baca..
lieya.. ingatkan akak penakut main game .. rupanyer lieya lagi teruk dari akak.. takper der gak kenangan..

December 18, 2012 at 1:58 PM

poms... ko nampak cantik the vass pakai camni!!
nampak benor pasni kena pi cuti2 obersea tempat sejuk lg.

hahah kiut kamu dayyan nk gak lompat2 kat situ ek.
cutenya gloves derangggg.... rs nk geget2!

December 20, 2012 at 10:03 AM

sudahnya naik juga.. topah tertipu ye. hiks..
sy kalau g genting ckp suka naik spce shot tu.. ghase janntung nak luruh tp ttap beratur nak naik.. hahaha

bestnya dpt jenjalan disneyland hk, kan ! mcm mcm ade.. moga2 ade rejeki jugak la.aamiin

February 27, 2016 at 10:01 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy