Friday, May 11, 2012

first time dayyan masuk saloon


sentaphatimaknak!!! mmg tau dayyan ni......saje jek die....bile aku potong rambut die kemain tak reti dok diam....aku nak potong rambut belakang, die pusing belakang, bile aku nak potong rambut depan die start geleng2 kan pale die...hangin aku....disebabkan aku dah surender nak potong rambut die so terpakse laaa bawak mamat jambu ni pi kedai potong rambut...ikut aku nak gi potong rambut kedai mamak je, tapi en papa tak bagi, die kate nanti dieorg main tarah jek....so ke salon laa kami....pusing2 cari salon kat area equine park nun....haa ni laa jadi citernye aku sentap......mentang2 amoi yg potong rambut die, sikit pun tak gerak2.....sampai le amoi tu abis potong rambut kemain behave jek diee.....mmg tau ko dik!!







tgk la tu..kemain tawaduk tgk cermin depan tu hahaahahaha.....amoi tu pulak kemain dok puji2 "manyak baik laa ini baby....senang woo potong rambut die"......huh iyo latu.....pandai ko demand yeak dayyan...nak amoi yg potong baru ko dok diam2 yeak.....





sempat gak aku rakam video pendek ni tuk tatapan korang n tuk kenangan2 aku gak.....




khusyuk tgk rambut sendiri jatuh heheheheh.....







tgk amoi ni potong rambut dayyan mcm senang jek....zappp zappp siap! aku kalo potong, terkial2 hah.....sikat jek dah lapanblas kali...belum stenbai nak mule gunting ...lembab noo tu pasal dayyan rimas kalo maknye yg potong.....hahaahhahahah





yg aku lawak tu...dah le dok diam....pastu amoi tu tolak pale die ke bawah laa, ke atas laa, ke tepi laaa si dayyan ikut jekk.....senang le si amoi tu buat keje die.....muke redhoooo jek....penyet ko dik kang baru tau...cumel!





mms pic kat nenek johor...sibuk la plak nenek suruh potong pendek terus....uihhh jgn harap le aku nak potong pendek terus...syg woooo....mak aku kate, kalo potong pendek betul nanti berat badan boleh naik.....ye ke?...tak caye laaaa.....syg nak korban kan rambut gedek2 nie....lagi pun berat dayyan just nice jek laa....budak tgh aktif mane laa nak tembam kan.....





up gambar kat fb....kemain korang komen pasal 'cuci mato' ngan 'nasi lemak' tu yeak....ha ha ha...lawak tau korang....dayyan kate nasi lemak tak halal....tak sedap pun wakakkakkkak PANG!!







tak sampai 10minit pun dayyan dah siap...pastu papa lak amik turn....





so dah kemas la rambut dayyan....ikutkan belakang tu aku tak mo potong ..nak bagi panjang....tapi rambut belakang tak same panjang lagi so aku soh amoi tu potong gak....bagi sume same panjang baru aku style kan ikut rambut yg aku suke.....aku penah tepek contoh rambut yg aku nak buat tuk dayyan dlm blog ni dulu..... sebelum raya dpt le dayyan pesyen rambut camtu rasenyer....




ade org tanye ape rahsia rambut anak2 aku lurus jek....mcm aku cite dulu, budak2 ni just pakai syampu ngan perapi pastu pakai serum....tu jek he he he.....yg pasti dgn rambut baru ni, nampak laa muke dayyan bulat sikit.....hihihi....anyway, hepi weekend peeps!~







** yuhuuuu!...tudung raye udah ditempah.....mmg tau fareeda ni sampai bertempah2 hah......syiok sebab betul2 ikut kaler baju raye tahun ni...wuhuuuuuu......








32 celoteh sahabat

rambut macam mana tu...nak nengok nak nengok...

May 11, 2012 at 9:02 AM

kawaiii mushroom style gituew
haha org kiter mmg suka bab nasik lemak tue...
dah angle tue snap TERLETAK elok plak ngeee

May 11, 2012 at 9:23 AM

amoi tue cantik la mama oit...hahahaha...ensem dayyan...mcm nx ajak jumpa jek...

May 11, 2012 at 9:27 AM

cutelah rambut dia..

mestilah dia diam..tgk amoi cute yg seksi..dia tgh bygkan ngepit ngan mama dia tu..hehehe..

May 11, 2012 at 9:45 AM

memang baik betol lah dayyan nie...relexxx jekk..berjuta2 pujian lah tuk dayyan nih!!

tingin jgak nk buat rambut adam tu ikut stle sndiri tp rambutnya skit ler...tak jgak lebatnya..hukhuk

May 11, 2012 at 9:57 AM

sayu pilu dayyan tgk rambut dia jatuh satu per satu..chewah

May 11, 2012 at 10:03 AM

punya la baik ensem boy yek... mentang2 lah gunting kt salon yek, behave sgt2... baik je

May 11, 2012 at 10:30 AM

alahai comelnya tgk dayyan begitu :)

eh kalo potong camna pun dia tetap comel la lieya..rasanya just nice utk boy rambut gitu..tp omaknya suka simpan panjang ye..

saya pun suka la style gini kalo rambut lurus..hadi t'paksa dipendekkan sbb nk sekolah ni..dia ske runsing kepala gatal katanya hhhuuuu...

tringinnya nk beranak sorang lg boy hhhuuu...eh tetiba...

May 11, 2012 at 10:35 AM

salam akak..sy ni silent reader akak.. :D suke sgt tgk pic dayyan..cm muke ank dare sy lak..tp ank sy gegurl..moh kite berbisan..hehehehehe

May 11, 2012 at 10:45 AM

comella dayyan diam jer...tak takut pun....stylolaaa rambut dayyan hehe

May 11, 2012 at 11:33 AM

HAHAHAHHA klako la moke dayyan tu....aku leh imagine cane amoi tu tolak pala die kiri kanan n die ikot jek...mmg cumel nokk...hiksss...

May 11, 2012 at 11:40 AM

ni bt untie tmbh geram ni..hamboi demand kemain..amoi potong behave je yek...mmg nk kena ni..bijak betul la dia lieya..comel je tgk die kat kusi tu dediam...

fesyen rambut tu mmg sesuai dgn dayyan....masa irfan seusia dayyan ni fieza pun suka wat rambut pesen gitu...sb rambut irfan jns lurus elok je ..kita tgk pun jeles..mama ngan abah ni tk la rambut lurus mana pun...

May 11, 2012 at 11:47 AM

halu dayyan.. comel.. baik betul.. elok je dendiam kena potong rambut..

May 11, 2012 at 12:07 PM

Bebudak memang suka kot org lain potong rambut diaorang, kalau mak nya yg potongkan memang x duduk diam. Hahaha...angle amoi tu...memang saje nak tayang ler tuu.
Comei dayyan ngan rambut baru

May 11, 2012 at 12:09 PM

comelnya hair cutting dayyan

May 11, 2012 at 12:43 PM

haha.. ila baru nak komen pasal "nasi lemak " tue..

bagusnye anak tak angis.. anak ila yg arief tue mmg melalak tak hengat kalau bawak gunting rambut

May 11, 2012 at 1:52 PM

inilah dia fesyen rambut dayyan sekarang...
comelnya dia...
baiknya dayyan..

May 11, 2012 at 1:52 PM

haha, baru jerk chit chat ngan kawan opis pasal nasi lemak haram tu, tup2 lieya upload pic kat FB tu yerk.. hehe gelak gak kami baca kat sini... hehe

dayyan cumel....

May 11, 2012 at 2:22 PM

alahai.. cutenyer dayyan..

May 11, 2012 at 2:31 PM

hahahhah.....comel betul si dayyan....baik jer dia yer.....

biasalah kak....kalau kiter sendiri yang potong rambut anak nie...memang mcm2 peel dia kuar...saje nak uji kiter la tue...heheheheh

May 11, 2012 at 2:44 PM

hahaha kenyang shah tgok nasik lemak...tp nasik lemak singgit je kot, xde lauk..kekeke. jgn mare.

siyes comel betul muka dayyan...geram haku

May 11, 2012 at 3:24 PM

Hehehe..suker tgok pic yg ke5 sampai senget2 kpala dayyan tp still chomel.

Hati dah bkenan tgok tudung fareeda ni..chantek2 gile ar..

May 11, 2012 at 3:45 PM
Anonymous

dayyan pelik kot nape rambut blh jatuh camtu..hehe..

May 11, 2012 at 7:51 PM

alolollolo tomeinye dayyan!
good boy je ek!

mamanye kalu nak potong kene pakai baju gitu kot, hakhak!

hepi wiken lieya! :)

May 11, 2012 at 10:10 PM

nasi lemak 50sen.he he he . lieya muka tabah je sidayyan. rambut dayyan cantik lurus je .

May 12, 2012 at 12:39 PM

amboi dayyan, trpegun tgk amoi seksi tu ek...nasib baik rambut papa si jambu yg potong.......ngee...

May 12, 2012 at 5:05 PM

comellnya koooooo...
aku cukup suka pesen rambut mushroom nih.
yer ko muka dayyan nampak tembam skit.
baiknya duduk diam2 kat salon.

si dobot aku tu pun rambut straight tapi x lebat.

May 13, 2012 at 1:22 PM
Anonymous

Redha je dia ye bila Amoi potong rambut.Muka comel je ye..geram tengok hihihi

May 13, 2012 at 6:20 PM

hehehehhee.....dayyan dayyan..kemain ye nk amoi..xpe xpe nnti bila mama nk potong rambut suh mama pakai bj camtu..cekci sket..hehehehe

May 14, 2012 at 12:03 AM

hahahah asal la ko nih comell sangat ha dayyan???
hehehhehe
mata boolat2 pp boolat diam jer kene potong rambut dgn amoi hahaha

May 14, 2012 at 12:33 PM

wah..dayyan dpt nasi lemak free ek..tp tk halal..hahahahahha
nape comeiii sangat kamu ni dayyan!

May 14, 2012 at 2:11 PM

alahai baiknya dak dayyan ni!!! rasa nak picit2 je ko dik.. hahahhahhah

May 14, 2012 at 3:51 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy